Ogłoszeniaxx.xx.xxxxForum zostało dostosowane do przeglądarek Google Chrome oraz Opera, zaleca się przeglądać forum na ekranach o szerokości minimum 1300px.FabułaMarzec X782— Od Snu Magów minęło już pięć lat i potencjalnie wszystko wróciło do normy. Nie tylko legalne gildie powróciły do swojej świetności, jednak działające od tego czasu Balam Alliance wcale nie zdecydowało się odpuścić własnych planów. Szykował się bardzo obfity okres pod kątem ilości dostępnych zleceń niezależnie od przynależności. A jakby tego było mało, wiele osób donosi, że spotkały widma ludzi oraz istot nie z tego świata napotykane od czasu do czasu, zwłaszcza że ostatnio coraz częściej się o tym mówi...— Pełna fabuła — Rozwój postaciStrona 1 z 1 • Miano : txt Wiadomości ogółem : 295 Postów fabularnych : 9 Data dołączenia : 18/02/2019 Echo Mag Balam Alliance Zagadnienia podstawowe Zagadnienia podstawowe Poza kreowaniem fabuły swoimi poczynaniami gracze mają również możliwość podjęcia rozwoju swojej magii i umiejętności. Wbrew pozorom jest to bardzo proste zagadnienie, niezawierające żadnych niepotrzebnych utrudnień. Nasz rozwój definiują dwa wyznaczniki: Moc Magiczna (MM) oraz Punkty Rozwoju (PR). Trzecim ważnym zagadnieniem, które pozwala ocenić siłę maga jest Poziom Rdzenia Magii. Moc Magiczna Jest to energia rozszerzająca nasz zbiornik magiczny. Zwiększanie jego pojemności pozwala nam na korzystanie z większej ilości zaklęć bez potrzeby odpoczynku, tudzież ilość MM zwiększa wydolność magiczną. Wyższy współczynnik MM pozwala również na korzystanie z droższych zaklęć z mniejszym uszczerbkiem MM dostępnych na wątku. Każdy gracz zaczyna ze zbiornikiem o wartości 2000 punktów MM. Sposoby na zwiększenie puli Mocy Magicznej: 1. Zdobycie Drugiego Źródła. 2. Nagroda za fabuły pod okiem MG lub nadzorowane. 3. Nagroda za trening. 4. Nagroda za wzięcie udziału w evencie. 5. Niszczenie artefaktów. Punkty Rozwoju Pozwalają nam na rozwijanie zaklęć i regulują to jak daleko w rozwoju zaszła postać. Są głównym wyznacznikiem rozwoju systemowego, gdyż również na tej podstawie ustala się, jak blisko gracz jest do osiągnięcia danej rangi. Punkty Rozwoju pozwalają nam na rozwinięcie zaklęć, a także zakup nowych. Punkty te są niewymienialne, poza szczególnymi wyjątkami ich ilość nie może spaść. Na forum wyróżnia się PR w użyciu (przeznaczone na zaklęcia) oraz sumę PR (będące głównym wskaźnikiem rozwoju). Gracze zaczynają z pulą 150 PR, które mogą dowolnie rozdysponować na zaklęcia. Punkty Rozwoju można zdobyć w następujący sposób: 1. Nagroda za wątek nadzorowany, misję lub fabułę prowadzoną przez MG. 2. Nagroda za aktywny udział w evencie lub Regularnym Spotkaniu Stronnictw. 3. Nagroda za wątek treningowy. 4. Nagroda za pojedynek z innym graczem. 5. Nagroda za wzięcie udziału w wątku gildyjnym. Poziom Rdzenia Magii Każda magia posiada swój rdzeń, o który opierają się wszystkie posiadane przez postać zaklęcia. Jest on całkowitą podstawą. Każda postać zaczyna z Rdzeniem Poziomu I (Podstawowy), który może rozwinąć przy awansie na poszczególne rangi - najpierw na Poziom II (Zaawansowany), a na koniec na Poziom III (Mistrzowski). Punkty rdzenia otrzymane przy awansie mogą również zostać spożytkowane na nową magię, która zaczyna z Rdzeniem o Poziomie I. Z racji, że każdy gracz może otrzymać dwa ulepszenia, ma również możliwość stworzenia trzech magii o równych poziomach. Punkty na rozwój Rdzenia można zdobyć przy następujących okazjach: 1. Awans na rangę S. 2. Awans na rangę Asa Gildii. Pobocznym, ale równie ważnym wyznacznikiem są rangi. Otwierają nam one nowe ścieżki rozwoju poprzez udostępnianie nowych poziomów zaklęć, rozwoju samego rdzenia magii, a także otwierają dostęp do kolejnych misji. Rangi zostały jednak przybliżone w innym temacie, nie tylko pod kątem rozpiski, ale również i wymagań. Klejnoty Każdy gracz zaczyna z pulą 5.000 Klejnotów. Służą nam one za środek płatności w sklepach, u kowala, a także jest podstawowym środkiem handlu między graczami. Warto zanotować, że pomimo kosztowności mieszkań, gracze nie są zobowiązani do uiszczania opłat za swoje lokum, a przynajmniej nie muszą tego robić aktywnie (wszystko będzie się odbywać w tle, bez uszczerbku na koncie grywalnym). W jaki sposób zarobić Klejnoty: 1. Handel artefaktami. 2. Nagroda za misje dowolnego rodzaju. 3. Nagroda za eventy. 4. Handel z graczami. W jaki sposób można spożytkować Klejnoty: 1. Zakup ekwipunku w sklepie lub u kowala. 2. Handel z graczami. 3. Loterie eventowe lub zakłady bukmacherskie. 4. W trakcie fabuły. Miano : txt Wiadomości ogółem : 295 Postów fabularnych : 9 Data dołączenia : 18/02/2019 Echo Mag Balam Alliance Rozwój Misje i fabuły Jest to podstawowa forma zbierania PR, klejnotów oraz MM. Wszystkie fabuły, które są nadzorowane przez Mistrza Gry, premiowane będą punktami rozwoju. To, ile ich gracz otrzyma za misję, zależne jest od jego poczynań, przebiegu, a także ostatecznego wyniku. Ważna jest tutaj również ocena MG, jaką rzeczony udziela w odpowiednim temacie niedostępnym dla graczy. Wysokość wynagrodzenia za misję jest umieszczona w widełkach, od minimum możliwe do otrzymania, aż po maksimum, które są dodatkowo modyfikowane przez poziom trudności misji. W przypadku zaistnienia walk z postaciami niezależnymi gracz nie otrzymuje żadnej dodatkowej nagrody. MG będzie miał prawo po zakończeniu misji przyznać nagrodę za walkę między graczami, o ile jej przebieg nie uwzględniał zainicjowania takowej walki między uczestnikami. Moc Magiczna Zwykła: 50 do 300 MM Misja S: 300 do 600 MM Stronnictwa: 300 do 1000 MM Dziesięcioletnie: 1000 do 2000 MM Stuletnie: 2000 do 3000 MM Punkty Rozwoju Zwykła: 5 do 25 PR Misja S: 25 do 100 PR Stronnictwa: 50 do 150 PR Dziesięcioletnie: 100 do 150 PR Stuletnie: 150 do 250 PR Klejnoty Zwykła: 15.000 do 100.000 KJ Misja S: 100.000 do 250.000 KJ Stronnictwa: 100.000 do 300.000 KJ Dziesięcioletnie: 300.000 do 750.000 KJ Stuletnie: 750.000 do 1.500.000 KJ Wszystkie nagrody są przyznawane po sprawdzeniu napisanego przez gracza sprawozdania. Jeśli w tejże brał udział tylko jeden gracz, to on składał sprawozdanie; w przypadku misji w większych grupach, MG wybiera osobę, która wypełnia sprawozdanie. Misje nadzorowane przez MG Alternatywą do klasycznych misji są misje nadzorowane przez MG. W tych gracze mają niemal pełną dowolność, o ile trzymają się wyznaczonych w zleceniu ram. Takie misje są ograniczone jedynie do rangi Zwykłej oraz S (po spełnieniu warunków), a Mistrz Gry na podstawie widełek przyznaje nagrodę. Po takim zleceniu również należy napisać sprawozdanie, po którym zostanie nadana nagroda. Moc Magiczna Zwykła: 50 do 300 MM Misja S: 300 do 600 MM Punkty Rozwoju Zwykła: 5 do 25 PR Misja S: 25 do 100 PR Klejnoty Zwykła: 15.000 do 100.000 Klejnotów Misja S: 100.000 do 250.000 Klejnotów Walki między graczami Zanim przejdziemy do omówienia systemu walk, należy podzielić je według rodzaju. Rozróżniamy walki sędziowane przez MG oraz walki o wyniku ustalonym przez graczy. Walka bez Mistrza Gry może zmienić się w walkę sędziowaną w dowolnym momencie, np. w momencie braku porozumienia między graczami lub na prośbę. Walki z MG zawsze są premiowane punktami MM. Ilość przyznawanych punktów jest zależna od wyniku walki, dla zwycięscy zawsze jest większa niż dla przegranego, jednak poza tym te wartości są stałe. Walkami sędziowanymi zawsze są starcia pomiędzy magami legalnych/nielegalnych gildii z członkami Sojuszu Balam, eventowe oraz wynikające ze zleceń eliminacji (łowca głów). Ponadto, można zdać się na werdykt MG, jeśli nie można dojść do porozumienia w sprawie wyniku walki. Walki te są zawsze nagradzane, niezależnie od wyniku. W przypadku walk o wyniku ustalonym przez graczy uczestnicy mogą zgłosić się do Mistrzów Gry, aby ocenili pojedynek celem przyznania PR. Należy jednak pamiętać, że administracja nie musi przyznawać za takie starcie żadnych punktów, a jeśli już takowe przyznaje, zawsze jest to stała suma dla wszystkich użytkowników, bez względu na wynik walki. Nie ma ograniczenia w ilości walk przeprowadzonych w ciągu jednego okresu sprawozdawczego, jednakże nie są one objęte bilokacją, o ile nie są to walki na evencie ją objętym. Walki sędziowane Zwycięzca: 15 PR Przegrany: 10 PR Wynik ustalony Nagroda: 10 PR. Trening Są to ćwiczenia podwyższające nasze umiejętności, pisane w dowolnej formie oraz dowolnej ilości uczestników. Za trening mogą zostać uznane: pojedyncze posty jednego gracza jeden pod drugim, dłuższy monolog w ciągu jednej wiadomości zakończonej dodatkowo znacznikiem zakończonego wątku oraz ciąg postów między dwojgiem lub więcej uczestników. Warunki uznania takiej fabuły za trening są dwa. Po pierwsze, wątek ten musi się zakończyć przed zakończeniem bieżącego okresu sprawozdawczego (w innym przypadku przepadają), po drugie: należy je zgłosić do dowolnego MG, który ten fakt odnotuje. Wszystkie nagrody za treningi są przyznawane na koniec okresu sprawozdawczego. Wątki treningowe są objęte bilokacją, należy je umieścić fabularnie przed ostatnio rozpoczętym, tudzież bieżącym wątkiem. Na jeden okres sprawozdawczy liczy się tylko i wyłącznie jedna fabuła treningowa, jest to stała dla wszystkich użytkowników. Za wszelkie nadmiarowe wątki treningowe zaczęte w tym samym okresie sprawozdawczym nie będą przyznawane punkty PR ani MM. Wszystkie posty powinny być zgodne z regulaminem i utrzymywać odpowiedni poziom. Nie ma wymogu, aby w trakcie tych wątków korzystać z magii, jednak musi być podejmowana jakaś aktywność sugerująca ćwiczenie ciała, forma jest dowolna. Nagrody za treningi Dla wszystkich: 150 MM oraz 15 PR. Wątki gildyjne Od czasu do czasu, ze względu na sytuację w gildii, osoba opiekująca się daną organizacją ma prawo zarządzić wątek gildyjny na określoną ilość osób. Nie musi być to wcale duża grupa, bo do takowego zadania może zostać oddelegowana nawet jedna osoba. Do takich wątków nie trzeba opuszczać bieżącej misji i są objęte bilokacją, mogą odbywać się pod kierownictwem lub co najmniej nadzorem Mistrza Gry, najczęściej jednak nie będą wymagały korzystania z magii. Temat tych misji jest ściśle określony i zawsze są ogłaszane w dziale danej gildii. Przykład wątku gildyjnego: gracz X przyniósł do siedziby Sabertooth tajemniczą księgę, którą należy zbadać. Do tego celu potrzeba maksymalnie dwóch osób, a misja przebiega pod pełnym nadzorem Mistrza Gry. Każdy gracz może być tylko na jednym wątku gildyjnym jednocześnie, o ile inny nie wymaga ingerencji konkretnego gracza. Wątkiem gildyjnym również może być zebranie gildyjne, które odbywa się w większym gronie, najczęściej z udziałem wszystkich członków danej gildii oraz Mistrza Gry zajmującym się daną organizacją. Należy jednak pamiętać, że w takim przypadku należy aktywnie uczestniczyć w wątku i przestrzegać zasad rządzących się tym wątkiem (zazwyczaj tura trwać będzie około 72h między odpisami MG) - jest to warunek przyznania nagrody. Wątki gildyjne Dla wszystkich uczestników: 20 PR Listy Gończe Kolejnym sposobem na zarobek oraz podniesienie naszych umiejętności jest skorzystanie z Listów Gończych wywieszanych zarówno za NPC, jak i graczami. Są one podzielone na kilka poziomów, które poza określaniem trudności, służą również za wyznacznik nagrody. Zlecenia te są dostępne głównie dla magów Crime Sorciere, jednak w przypadku wystawienia takowych przez Mistrzów legalnych gildii, udział w nich mogą wziąć oddelegowani do tego członkowie tychże. Poniższe zapiski są jedynie wartością minimalną dla danych poziomów (nie posiadają wartości maksymalnej), tudzież czasami może dojść do zdarzenia, że niższy poziom jest warty więcej niż wyższy. Nagrody za Listy Gończe Poziom I: Od 20.000 klejnotów. Poziom II: Od 100.000 klejnotów. Poziom III: Od 250.000 klejnotów. Poziom IV: Od 750.000 klejnotów. Sumowanie nagród Chociaż na pewno ułatwiłoby to rozwój postaci, jednak nie zawsze nagrody się sumują ze sobą. Ze względu na zazębianie się niektórych nagród oraz czynników, nie są przykładowo przewidziane nagrody za walki w misjach, gdzie walka z innym graczem jest podstawowym zadaniem uczestników - w tym przypadku pojawia się tylko nagroda za wykonanie misji. Jeśli jednak dojdzie do starcia nieprzewidzianego przez MG, przykładowo przez wtargnięcie innej postaci do wątku w celu pochwycenia osoby objętej listem gończym, obydwie strony otrzymają nagrodę za walkę sędziowaną przez Mistrza Gry - a jeśli napastnik wygra i doprowadzi poszukiwanego do swoich zleceniodawców, otrzyma również nagrodę pieniężną. Warunkiem otrzymania nagrody za pojedynek jest jego niewymuszenie i logiczne podstawy prowadzące do sporu. Wątki treningowe nie sumują się z żadymi innymi nagrodami, gdyż w ich przypadku, niezależnie od przebiegu, za takowe przewiduje się tylko nagrody za trening. Podobnie jest z wątkiem gildyjnym - nawet mimo dojścia do walk, wszyscy uczestnicy dostają punkty tylko za wątek gildyjny. Strona 1 z 1 Permissions in this forum: Nie możesz odpowiadać w tematach
|