Ogłoszenia

xx.xx.xxxx

Forum zostało dostosowane do przeglądarek Google Chrome oraz Opera, zaleca się przeglądać forum na ekranach o szerokości minimum 1300px.

Fabuła

Marzec X782— Od Snu Magów minęło już pięć lat i potencjalnie wszystko wróciło do normy. Nie tylko legalne gildie powróciły do swojej świetności, jednak działające od tego czasu Balam Alliance wcale nie zdecydowało się odpuścić własnych planów. Szykował się bardzo obfity okres pod kątem ilości dostępnych zleceń niezależnie od przynależności.

A jakby tego było mało, wiele osób donosi, że spotkały widma ludzi oraz istot nie z tego świata napotykane od czasu do czasu, zwłaszcza że ostatnio coraz częściej się o tym mówi...
— Pełna fabuła —

Aviram Ardavan

Profil — Dostępna

Waam

Profil — Dostępny

Gabriela

Profil — Dostępny

Ivrinka

Profil — Dostępna

Rekrutacja

TXT

Fora partnerskie


Regulamin ogólny

Regulamin ogólny 18.02.19 17:42
Echo
Miano :
txt
Wiadomości ogółem :
295
Postów fabularnych :
9
Data dołączenia :
18/02/2019
Echo
Mag Balam Alliance
1. Postanowienia Ogólne


1. Regulamin jest podstawą rozgrywki na forum, co czyni go lekturą obowiązkową. Nieznajomość poniższych zapisów nie zwalnia ze stosowania się do niego czy tym bardziej kar.

a. Poza regulaminem, na forum obowiązuje netykieta.

2. Treści na forum powstały z inicjatywy użytkowników Avis Ardavan, [Mariko], [Ivrina], [Dax] oraz [Raion] dalej nazywanych administracją forum.

a. Za głównego twórce treści uważa się również Neony, który jest autorem części systemów oraz rozwiązań zawartych na forum. Szczególne podziękowania również kierujemy w stronę [Maszek] za wkład włożony w tworzenie forum.

b. Pełen spis kadry kierującej forum znajduje się w tym temacie.

c. Styl został utworzony przez Aviram. Za pomoc przy kodach dziękujemy również Christopherowi. Niektóre kody pochodzą ze stron zewnętrznych.

d. Wszystkie grafiki wykorzystane w layoucie należą do prawowitych twórców.

e. Spis koderów oraz artystów, których kody oraz grafiki zostały użyte na forum znajduje się na tej stronie

f. Administracja nie odpowiada za prace zamieszczone w emblematach użytkowników forum.

3. Bezwzględnie zabrania się kopiowania treści zamieszczonych na forum.

4. Po zapoznaniu się z regulaminem, gracz powinien zaznajomić się z fabułą oraz systemem.

5. Wszelkie pytania, pomysły dotyczące forum czy rozgrywki oraz znalezione błędy należy zgłaszać w tym dziale.

6. To, że regulamin czegoś nie obejmuje nie oznacza, że jest to dozwolone. Ostateczną decyzję podejmuje administracja, jednakże wciąż są to ludzie i mają prawo do pomyłek.


2. Konta i postacie

1. Na chwilę obecną, niedozwolone jest tworzenie tak zwanych multikont - dodatkowych postaci służących do rozgrywki. Zabronione jest tworzenie multikont bez wiedzy administracji pod groźbą kasacji takowego konta. Jedynymi osobami nieobjętymi w tym punkcie są Mistrzowie Gry, którzy mają pozwolenie na stworzenie jednego konta funkcyjnego.

2. Każdy gracz ma 14 dni na ukończenie karty postaci oraz magii. Po ukończeniu kart należy podbić temat nową wiadomością.

a. Temat powinien być opatrzony imieniem i nazwiskiem postaci lub jej pseudonimem/kryptonimem, opcjonalnie można dodać krótki opis tematu zawierający przykładowo miano wizerunku przyjętego przez postać.

b. Administracja zobowiązuje się do sprawdzenia kart w ciągu 7 dni.

3. Gracz jest uznawany za nieaktywnego po 2 tygodniach od ostatniej wiadomości na fabule. Konto można przywrócić, o ile postać nie zginęła w trakcie absencji.

a. Śmierć postaci w trakcie absencji może nastąpić tylko i wyłącznie w przypadku zniknięcia w trakcie trudnej misji lub walki z innym graczem.

b. Aby przywrócić postać, należy rozpocząć wątek, a potem napisać w odpowiednim temacie.

c. Gracz powracający z urlopu ma 7 dni na odpis w aktywnym wątku.

d. W przypadku chęci przywrócenia postaci po długotrwałej absencji, gracz ma prawo ustalić z administracją wątek przywracający postać do rozgrywki.

e. W przypadku zajęcia wizerunku osoby nieobecnej przez nowego gracza, od osoby kierującą postacią powracającą wymaga się wybrania nowego, podobnego do dotychczasowego.

4. Na forum obowiązują wizerunki artystyczne (tzw. “arty”).

a. Niedozwolone jest branie wizerunków z kanonu Fairy Tail, przeznaczone są one dla kont funkcyjnych oraz Mistrzów Gry.

b. Wizerunki realne dozwolone są tylko i wyłącznie w przypadku użycia rysunku graficznego przedstawiającego daną osobę.

c. Zezwala się na używanie wizerunków zajętych przez postaci NPC, gdyż są one jedynie wizerunkami podglądowymi.

5. Zabrania się tworzenia postaci kanonicznych dla serii Fairy Tail, spin-offów czy gier z tej serii. Zabronione jest również zapożyczania postaci z innych serii poprzez przeniesienie ich na łamy forum. Od graczy wymaga się kreatywności przy tworzeniu swoich bohaterów.

6. Po zaakceptowaniu karty postaci oraz magii, gracz ma obowiązek założenia tematu w dziale rozwoju, gdzie zamieszczane będą wszelkie zmiany w ekwipunku, propozycje rozwoju, a także notowane będą wszystkie trwające oraz odbyte misje. Gracz również zobowiązany jest do aktualizacji pól profilowych.

7. Poza kontami postaci istnieją konta funkcyjne oznaczone odpowiednim kolorem.

a. Konta “Specjalne” to głównie konta niefabularne, służące do przekazywania informacji lub kontaktu między forami w celu zawarcia współpracy; oznaczone są kolorem fioletowym.

b. Konta oznaczone kolorem miętowym oraz przedrostkiem MG to konta Mistrzów Gry.

8. W celu ułatwienia komunikacji między graczami, sugerowane jest dodatkowe założenie konta na platformie discord (discordapp.com). Po dołączeniu na forumowy serwer discorda należy ustawić pseudonim zgodny z nickiem postaci na forum.

9. Aby uniknąć nieporozumień, wszystkie zmiany w kartach postaci, magii czy tematach rozwoju wprowadza administracja.


3. Zachowanie na forum

1. Każdemu z graczy należy się szacunek, tudzież każdy jest zobowiązany do okazania takowego.

2. Wszelkie spory powinny być przerywane przez obecnych na miejscu administratorów. Nie muszą oni dochodzić do tego, kto rozpoczął kłótnię, a wśród kar mogą pojawić się upomnienie słowne, ostrzeżenie, czasowa blokada konta, lub stała blokada konta.

a. Gracze będący świadkami powinni zgłosić zdarzenie do administracji w celu szybszego jej zażegnania.

3. Na forum dozwolone jest korzystanie ze słów potocznie uważanych za wulgarne pod warunkiem, że nie pojawiają się one w wypowiedziach zbyt często lub nie są wymierzone wobec innego użytkownika celem obrażenia go. W postach dyskusyjnych należy je ocenzurować.

4. Zabrania się nachalnego podbijania postów poza uzasadnionymi przypadkami.

a. Wyjątkiem od zasady jest podbijanie dzienników rozwoju, kart magii oraz postaci. Posty takie jednak są po czasie kasowane.

b. Podbijać można również tematy po aktualizacjach, np. pomysły.

c. Pisanie kilku postów pod rząd jest dozwolone również w przypadku treningu, odbywania kary fabularnej czy przy odwiedzaniu po raz kolejny tej samej lokacji fabularnej.

5. Kategorycznie zabrania się przywłaszczania sobie cudzej pracy, np. grafik czy postów fabularnych.

6. Zabrania się reklamowania innych for bez zgody administracji oraz poza wyznaczonym miejscem.

a. W rozmowach dozwolone jest wspominanie o forach, ale tylko i wyłącznie z nazwy lub skrótu. Zabrania się podawanie linków.


4. Fabuła i wątki

1. Na forum, a szczególnie w postach fabularnych wymaga się poprawnej polszczyzny, na co składają się: nienaganna ortografia, składnia zdań oraz interpunkcja.

2. Wymaga się stosowania stylu książkowego (opisowego), a w postach powinno się pojawić minimum pięć zdań złożonych (nie wliczając w to dialogów).

a. Mistrzowie Gry (dalej: MG) mają prawo do pisania krótszych postów niż w powyższym punkcie jeśli uznali, że gracz nie poczynił żadnych postępów.

b. Prosimy o zaznaczenie wypowiedzi kolorem lub pogrubieniem, a myśli kursywą. Kolor nie powinien za bardzo zlewać się z tłem lub razić w oczy.

c. Gracz ma prawo pisania zarówno w pierwszej jak i trzeciej osobie, ale nie powinien przeskakiwać między formami.

3. Na forum dozwolona jest bilokacja w specjalnej formie. Można prowadzić jedną misję, misję nadzorowaną lub fabułę z MG (sa one uznawane za wątek bieżący), a także dowolną ilość wątków z graczami bez bieżącego nadzoru MG.

a. Niektóre Eventy i wątki z MG będą objęte bilokacją, inne będą wymagały ukończenia bieżącego wątku. Informacja o bilokacji zostanie odnotowana w temacie organizacyjnym.

b. Odgórnie bilokacja została nałożona na wątki zakupu broni w sklepie, u kowala, na aukcjach, retrospekcjach oraz treningach.

c. Nie ma odgórnego limitu ilości prowadzenia wątków, jednak jest to zależne od każdego gracza oddzielnie, ile jest w stanie ich utrzymać. Należy koniecznie pilnować ich chronologii, gdyż nie można prowadzić żadnych wątków po bieżącej misji ze względu na potencjalne uszczerbki na zdrowiu.

4. Wszystkie wątki wymagające wypełnienie odpowiednich celów zleconych przez zleceniodawcę mogą być przeprowadzane przy obecności Mistrzów Gry.

a. Wyjątkami od reguły są retrospekcje, treningi oraz walki o wyniku ustalonym pomiędzy graczami.

b. Co pewien czas będą pojawiały się na forum wątki wymagające wypełnienie odpowiednich celów, ale niewymagające obecności MG. Zostaną one odpowiednio oznaczone, a ich forma jest zależna od graczy biorących udział w zadaniu.

c. Gracze mają prawo delikatnie poprowadzić NPC lub zdecydować o pogodzie tylko i wyłącznie przy wątkach między graczami, bez udziału MG. W wątkach nadzorowanych, gracze mają pełną dowolność w kierowaniu postaciami niezależnymi spoza spisu NPC.

5. Podstawowy czas odpisu na wątkach fabularnych wynosi 7 dni. Mogą wystąpić odstępstwa od tej zasady szczególnie przy wątkach o dużej ilości uczestników, eventach lub dłuższych misjach. Odstępstwa może dyktować tylko MG lub Admin.

6. Mistrz Gry ma prawo pominąć, poprowadzić lub unieszkodliwić postać uczestniczącą w wątku grupowym w celu przyspieszenia przebiegu fabuły, jeśli właściciel przez tydzień nie wykazywał aktywności fabularnej bez zgłoszonej nieobecności.

a. Wątki uznawane są za porzucone po dwóch tygodniach od ostatniego posta.

b. Jeśli tym wątkiem była trudna misja lub walka między graczami, Mistrz Gry ma prawo uśmiercić nieaktywną postać.

7. Jeśli twoja postać opuszcza temat, należy odpowiednio ten fakt zaznaczyć. Preferowanym oznaczeniem jest z/t dla swojej lub wszystkich uczestników, bądź informacja o zakończeniu wątku.

a. Tak samo jak pozostałe posty, te końcowe muszą zostać opatrzone o odpowiedni opis fabularny.

b. Jeśli uznajesz, że twoja postać nie ma nic do dodania, poproś autora posta poprzedzającego o dopisanie cię do zakończenia wątku (np. z/t + ktoś).

c. Lokacje, w których toczyła się fabuła, ale od 2 tygodni nie pojawił się żaden nowy post rozpatrywane są jako wolne.

8. Dozwolone jest korzystanie z wulgaryzmów bez cenzury na wątkach fabularnych celem podkreślenia wypowiedzi postaci. Uprasza się jednak o zachowanie umiaru oraz trzymanie charakteru i klimatu fabuły.

9. Każdy gracz przed rozpoczęciem misji lub fabuły jest zobowiązany do spisania swojej bieżącej puli MM (w pierwszym poście wątku), która obowiązuje przez całą fabułę, a także ekwipunku zabranego ze sobą na misję. Należy brać pod uwagę wielkość danych przedmiotów i to, czy postać posiada plecak.

a. Zasada nie tyczy się posaci korzystających z wymiaru kieszonkowego i przedmitów tam umieszczonych nie trzeba wypisywać, jedynie te trzymane przy sobie w formie "cielesnej".

10. Wszystkie lokacje tworzone są przez administrację i dodawane będą sukcesywnie na przestrzeni czasu.

a. Gracze mogą tworzyć tematy swoich domów czy mieszkań bez potrzeby informowania o tym administracji. Gracz musi umieścić temat ze swoim mieszkaniem w dziale dormitoriów swojej gildii.

b. Jeśli lokum znajduje się poza gildią, w opisie tematu należy krótko opisać, gdzie ono się znajduje (np. nazwa miasta, w którym się znajduje).

c. Jeśli gracz ma magię pozwalającą mu na stworzenie jakiegoś wymiaru, administracja może zezwolić na stworzenie odpowiedniego tematu w Innych Wymiarach.

d. Gracze mają prawo do proponowania ogólnych lokalizacji fabularnych, aby administracja dodała je do rozgrywki.

e. W trakcie rozgrywki Mistrzowie Gry mogą stworzyć dodatkowe tematy jeśli zajdzie taka potrzeba.

11. Należy oddzielać wiedzę postaci od wiedzy gracza, tudzież nie wolno na fabule wykorzystywać informacji, o których postać nie miała pojęcia.

12. Sceny erotyczne należy ukryć w tagu hide, a nadmiernie brutalne należy ukryć w odpowiednio oznaczonym spoilerze.

13. Zabronione jest kierowanie postaci innego gracza poza drobnymi czynnościami ustalonymi między obydwojgiem graczy. Nie mogą one jednak wpływać zbytnio na przebieg fabuły.

14. Jeśli gracz popełnił błąd w poście w wyniku błędnej interpretacji, należy go o tym poinformować; gracz poinformowany o własnym błędzie ma obowiązek go poprawić.

15. MG ma pełne prawo aby dołączyć do wątku prowadzonego między graczami celem jego urozmaicenia poprzez wprowadzenie nowego wątku lub walki.

a. MG ma prawo również wprowadzić do rozgrywki innego gracza szczególnie, jeśli ten prowadził poszukiwania związane z listem gończym albo plotkami.

16. W przypadku rozpoczęcia sesji z MG, zawsze jest brany pod uwagę stan konta zgodny z bieżącym (przed rozpoczęciem danego wątku), wszelkie aktualizacje wprowadzone w trakcie wątku obowiązują od momentu zakończenia fabuły.


5. Avatary i sygnatury

1. Wygląd postaci na avatarze powinien być zgodny z obecnym wyglądem postaci, zgodnym z opisem w karcie. Nie wymaga się aby umieszczać na nim obecny ubiór.

a. Obecny ubiór należy umieścić w odpowiednim polu profilowym w formie linku lub opisu.

2. Styl grafiki w avatarach lub sygnaturach jest dowolny. Zabrania się jednak korzystania ze zdjęć realnych osób. Prace graficzne lub rysunki z ich wizerunkami są dozwolone.

3. Zabrania się umieszczania w avatarach i sygnaturach treści erotycznych, rasistowskich, obrażających innych użytkowników czy ich uczucia religijne, również w formie napisów. Zabrania się również umieszczania w nich grafik o odsłoniętych miejscach intymnych lub sugestywnych.

4. Zezwala się na korzystanie z gifów w avatarach i sygnaturach, a także sygnatur kodowanych w HTML. Uprasza się jednak, aby nie były to grafiki obciążające łącze lub wpływające na wygląd forum.

5. Avatary powinny mieć wymiar 250 px szerokości i 400 px wysokości. Rozmiary sygnatury nie powinny przekraczać łącznie 400 px wysokości oraz 500px szerokości. W sygnaturze maksymalnie można umieścić 3 grafiki.

6. Poza grafikami oraz cytatami, gracz może umieścić w sygnaturze również linki do źródeł zewnętrznych pokroju youtube, tumblr itd., a także dodatkowe notatki dotyczące samej postaci.

Regulamin może ulec zmianom w dowolnym momencie, jednak administracja jest zobowiązana do poinformowania graczy o wprowadzonych modyfikacjach poprzez ogłoszenia.

Powrót do góry

- Similar topics
Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach

Nasi partnerzy

Pension SunderlandPension SunderlandPension SunderlandPension SunderlandPension SunderlandPension SunderlandPension SunderlandPension SunderlandPension Sunderland