Ogłoszenia

xx.xx.xxxx

Forum zostało dostosowane do przeglądarek Google Chrome oraz Opera, zaleca się przeglądać forum na ekranach o szerokości minimum 1300px.

Fabuła

Marzec X782— Od Snu Magów minęło już pięć lat i potencjalnie wszystko wróciło do normy. Nie tylko legalne gildie powróciły do swojej świetności, jednak działające od tego czasu Balam Alliance wcale nie zdecydowało się odpuścić własnych planów. Szykował się bardzo obfity okres pod kątem ilości dostępnych zleceń niezależnie od przynależności.

A jakby tego było mało, wiele osób donosi, że spotkały widma ludzi oraz istot nie z tego świata napotykane od czasu do czasu, zwłaszcza że ostatnio coraz częściej się o tym mówi...
— Pełna fabuła —

Aviram Ardavan

Profil — Dostępna

Waam

Profil — Dostępny

Gabriela

Profil — Dostępny

Ivrinka

Profil — Dostępna

Rekrutacja

TXT

Fora partnerskie


Uniwersum

Uniwersum 22.08.19 17:15
Echo
Miano :
txt
Wiadomości ogółem :
295
Postów fabularnych :
9
Data dołączenia :
18/02/2019
Echo
Mag Balam Alliance
Uniwersum
Materiał źródłowy
Zanim zaczniemy cokolwiek omawiać w tym temacie, warto powiedzieć coś na temat mangowego oryginału, na podstawie którego powstały później dwie serie anime. Manga liczy sobie 545 rozdziałów publikowanych między 2 sierpnia 2006 roku aż do 26 lipca 2017. Przedstawiały one przygody Lucy Heartfilii, maga posługującego się kluczami, czyli Magią Gwiezdnych Duchów. Z pomocą Natsu Dragneela, użytkownika zapomnianej magii Zabójcy Smoków dołączyła do tytułowej gildii Fairy Tail. W Polsce tomy mangi wychodzą pod szyldem Studia JG. Nasze forum czerpie jedynie ustalenia uniwersum oraz część nazw, bez dotykania fabuły, tudzież jej znajomość nie jest wymagana do gry na forum. Ponadto, poza główną serią Fairy Tail, obecnie wydawany jest w cyklu tygodniowym Fairy Tail: 100 Years Quest. Pierwszy rozdział miał swoją premierę 9. Listopada 2018 roku i trwa po dziś dzień, a jego historia opiera się na misji stuletniej polegającej na pokonaniu Pięciu Smoczych Bogów. Odkrywa on dodatkowe elementy uniwersum, które w większym lub mniejszym stopniu będziemy adaptować do forum.

Nazewnictwo
W Fairy Tail natykamy się na istną mieszankę kulturową jeśli chodzi o wyglądy oraz imiona postaci. Z jednej strony mamy imię Lucy będące imieniem pochodzenia francuskiego lub brytyjskiego, z kolejnej mamy Makarova o iście rosyjskim brzmieniu, a na koniec fantastycznie brzmiąca Porlyusisca czy japońskobrzmiące Hibiki. Mogą być to zarówno mieszanki, jak i imiona w konkretnym schemacie, a nawet imiona po kolorach (Silver, Gray). Wszystko zależy od gracza, bo nie ma żadnej reguły na tę kwestię.
Jeśli chodzi o miasta, przeważa nazewnictwo od kwiatów i roślin. Przykładem posłuży rzecz jasna Magnolia albo stolica Fiore: Crocus.

Kraje
Poza Fiore, które jest głównym ośrodkiem naszej rozgrywki, istnieje wiele różnych krajów. O rozłożeniu wszystkich z nich możesz dowiedzieć się z naszych oficjalnych map forumowych przygotowanych przez administrację, ale tutaj wypadałoby opisać parę rzeczy na ich temat.

Najważniejszą siłą w świecie jest obecnie Imperium Alvarez, wiedzione przez Króla Spriggan - u nas Aedena Kraussa. Anektują oni kolejne państwa aby podbić również i Fiore z różnych, bliżej niesprecyzowanych wszystkim postronnym pobudek. Ich tereny znajdują się głównie na ogromnym terytorium kontynentu Alakitasii.

Poza Alvarez, na kontynencie Ishgar (na którym znajduje się również Fiore) znajdują się kraje takie jak Seven, Bosco, Isenberg, Królestwo Pergrande, Bellum, Caelum, Sin oraz Enca. Względem oryginalnych map, jest ich nieco mniej celem ograniczenia natłoku informacji, który gracze mogą ewentualnie napotkać.

Na mapie widnieją również dwa kraje niekanoniczne, Elysees oraz Królestwo Eueqa. To pierwsze przekuwa magię w technologię, skupiając się szczególnie na tym drugim (przez co naprawdę niewiele osób brata się z zawodem maga), a to drugie wręcz przeciwnie: na magię stawia się jeszcze większy nacisk, gdyż nią o wiele więcej się handluje, korzysta, tworzy, zaklina. Magia niemal wyparła tam typowe, tradycyjne elementy handlu, a te najpotężniejsze artefakty pochodzą właśnie stamtąd. Jednocześnie, mimo ogromnych korzyści płynących z zajęcia Królestwa, jeszcze nikt nie podjął się prób sforsowania niesamowitej linii obrony zarówno morskiej jak i lądowej.

Handel
Podstawową walutą w uniwersum są klejnoty. Są one przedstawione w formie banknotów bez podziału na mniejsze waluty. Dla porównania, na forum przyjmuje się wartość 25 klejnotów jako 1 złotówkę (100 klejnotów jako 1$ amerykański). Głównym sposobem zarobku klejnotów jest oczywiście handel: sprzedaż dóbr, szczególnie magicznych jest głównym szczeblem w tej drabinie przedsiębiorczości, a te właśnie dobra potrafią osiągać niebotyczne ceny. Można za nie kupić zbroje, miecze, lakrymy różnego rodzaju, a także srebrne klucze do bram Gwiezdnych Duchów i wiele innych rodzajów przedmiotów. Dla magów jest to podstawowe wynagrodzenia za zlecenie.

Technologia
Zdecydowanie technologia Fiore przypomina okres rewolucji przemysłowej w Anglii z domieszką arcanepunku, na co wskazuje duże wykorzystanie magii w życiu codziennym. Wiele maszyn jest zasilanych lakrymami, podobnie jak bronie. Te ostatnie oczywiście nazywane są artefaktami i zawierają w sobie jakiś zbiornik energii magicznej. Oczywiście również służą do takich prac jak zlecenia dla magów, przez co magia jest najważniejszym elementem uniwersum. Jeśli chodzi o takie rzeczy jak transport, korzysta się głównie z silników parowych w pociągach (miasta są połączone linią kolejową sięgającą od Clover, przez Margaret aż do Raflesii oraz Rosei) oraz specjalnych pojazdów maksymalnie 4-osobowych zasilanych na energię magiczną kierowcy. W grę wchodzą również konne powozy oraz statki żaglowe.

Edukacja
Jeśli chodzi o edukację w uniwersum Fairy Tail, głównie stawiano nacisk na naukę magii, ale też nie zawsze. Jeśli rodzinę było stać lub samemu znali zagadnienia tych nauk, rozpoczynano je po podstawowych naukach czytania, pisania czy rachowania, a potem przechodzono do tych ważniejszych elementów jak podstawy magii. Przykładowo, Lucy nauczała się magii od jednego z wynajętych przez ojca nauczycieli aby pokazał jej, jak władać Magią Gwiezdnych Duchów. Nie każdy jednak miał takie szczęście aby nauczyć się magii od kogoś, tylko skazany jest na samouctwo. Czasami odkrycie magii odbywa się nagle, kiedy jesteśmy skazani sami na siebie. Jeśli jednak lekcje sztuk magicznych zawodzą, po prostu skupia się na przyuczeniu do przejęcia zawodu rodziców, choćby pracy w sklepie, na roli i tym podobnych.

Podsumowując, wiele osób przedkłada naukę magii nad nauczanie do wykonywania zawodu, o ile magia nie wyklucza późniejszych działań w celu przejęcia jakiejś posady. Na forum istnieje jednak jednostka zwana magiczną uczelnią położoną w Erze. Przynależeć mogą do niej jedynie uczniowie rodzin szlacheckich lub bardzo zamężnych, zdolnych do opłacenia całej edukacji.

Magia
No właśnie, magia - najważniejszy punkt uniwersum. Nie będę się na jej temat za bardzo rozpisywać, bo od tego będą tematy systemowe, tutaj jednak wspomnę na temat jej podstaw oraz samych lakrimach - czyli kryształach magicznych. Wszystkie typy magii pochodzą od Jednej Magii zwanej również Esencją Magii lub Pierwotną. Jest to po prostu energia pochodząca od uczucia emocjonalnej miłości, która jest w stanie przełamać wszelkie klątwy. Dawniej magii się obawiano, ale dzisiaj, jak wspomniano wyżej, jest przedmiotem handlu czy po prostu mocą człowieka nazywanego magiem. Jest to ucieleśnienie duszy, które powstaje w momencie połączenia duszy użytkownika magii z duchowym przepływem w naturze. Tylko 10% populacji jest w stanie zebrać na tyle dużo koncentracji aby móc być zdolnym do korzystania z magii. Wymaga to oczywiście odpowiedniego, ciężkiego treningu, na szczęście obfitującego w ogromnych profitach. Bardzo ważnym elementem w magii są uczucia władającego: im potężniejsze one są, tym silniejsza jest magia. Warto jednak zanotować, że jeśli umysł użytkownika jest słaby, magia jest w stanie go zdominować i zniszczyć. Każda magia również posiada własne zasady, których złamanie grozi chorobą, kalectwem czy nawet śmiercią.

Magia dzieli się na dwa rodzaje:
- Magia Caster to magia emitowana bezpośrednio przez ciało maga (np. magia wiatru);
- Magia Holder potrzebująca przewodnika emitującego energię magiczną, np. broni, chociaż możliwe jest aby część magii przekazać bezpośrednio z własnego ciała (np. magia miecza).

Kiedy zaś chodzi o lacrimy, które też są ważnym elementem uniwersum, zostały przedstawione jako kryształy mogące pochłonąć zaklęcie lub jakąś moc. Mogą być używane jako przewodniki magii, do komunikacji, a także jako drobne urządzenia jak na przykład lakrimy opalenizny. Te najdroższe lakrimy są w stanie przechowywać magię zdolną uczynić kogoś magiem Zabójcy Smoków Drugiej Generacji gdy zostaną wszczepione.

Klimat, fauna, flora
Klimat Fiore jest bardzo zróżnicowany. Zdecydowaną większość terenu pokrywają równiny oraz wzniesienia, a zaraz za nimi nie odstępują gęste lasy, góry czy niewielkie laski. Poza nimi, przez ziemie przepływają również dwie rzeki, a u jednego brzegu znajduje się niewielka, niewiele znacząca pustynia. Jeśli chodzi o temperatury, można je przyrównać do klimatów naszej Hiszpanii, jednak o nieco niższych temperaturach w ciągu lata, w zależności od miejsca.

Kiedy zaś chodzi o faunę i florę, to ta oczywiście jest zależna od terenu. Większość z obydwu grup jest obdarzona w jakimś stopniu umiejętnościami lub właściwościami magicznymi, a jeśli chodzi o ilość gatunków, na pewno mowa tu o różnorodności. Jeśli gracz chce praktykować Take-Over, to na pewno musi się zgłosić do MG aby sprowadził chętnemu daną istotę, jednak to od prowadzącego zależałoby, czy przypadkiem nie będzie musiał wędrować dalej. Podobnie jest z postaciami opierającymi się na tworzeniu przedmiotów i eliksirów - na forum dostępny jest spis wszystkich roślin oraz surowców użytecznych w tej dziedzinie.

Gildie magów
Gildie to stowarzyszenia magów, które muszą zostać zaakceptowane przez Radę Magiczną. Jeśli tak się stało, mogą przyjmować zlecenia wystawiane przez większe organizacje czy pojedynczych zleceniodawców. Takie gildie nazywane są legalnymi.

Poza legalnymi, są również gildie nielegalne, niezaakceptowane przez Radę. Ze względu na popularność wśród ludzi lub ich działania, nie potrzebują aprobaty najwyższego organu magicznego państwa aby prosperować. Otrzymują zlecenia mniej oficjalne niż pozostałe gildie, jednocześnie wypełniając swoje własne zadania.

Jeśli gildia jest nielegalna i działa na szkodę kraju, wtedy mianuje się ją mianem gildii mrocznej. Te skupiają się na sianiu chaosu, pogromu, a ich zlecenia to głównie kradzieże, rozboje, zabójstwa i tym podobne akcje anarchistyczne.

Poza powyższym podziałem, istnieje również ten według zajęć członków. Przykładowo mogą być to gildie łowców nagród (najemnicze), poszukiwacze (łowcy skarbów), kulturalne czy handlowe. My jednak skupiamy się na tych wielobranżowych, czyli Sabertooth, Lamia Scale, Balam Alliance oraz Crime Sorciere.

Powrót do góry

Pozwolenia na tym forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach

Nasi partnerzy

Pension SunderlandPension SunderlandPension SunderlandPension SunderlandPension SunderlandPension SunderlandPension SunderlandPension SunderlandPension Sunderland