Ogłoszenia

xx.xx.xxxx

Forum zostało dostosowane do przeglądarek Google Chrome oraz Opera, zaleca się przeglądać forum na ekranach o szerokości minimum 1300px.

Fabuła

Marzec X782— Od Snu Magów minęło już pięć lat i potencjalnie wszystko wróciło do normy. Nie tylko legalne gildie powróciły do swojej świetności, jednak działające od tego czasu Balam Alliance wcale nie zdecydowało się odpuścić własnych planów. Szykował się bardzo obfity okres pod kątem ilości dostępnych zleceń niezależnie od przynależności.

A jakby tego było mało, wiele osób donosi, że spotkały widma ludzi oraz istot nie z tego świata napotykane od czasu do czasu, zwłaszcza że ostatnio coraz częściej się o tym mówi...
— Pełna fabuła —

Aviram Ardavan

Profil — Dostępna

Waam

Profil — Dostępny

Gabriela

Profil — Dostępny

Ivrinka

Profil — Dostępna

Rekrutacja

TXT

Fora partnerskie


Pierwsze kroki

Pierwsze kroki 05.02.21 13:58
Echo
Miano :
txt
Wiadomości ogółem :
295
Postów fabularnych :
9
Data dołączenia :
18/02/2019
Echo
Mag Balam Alliance
Wstęp

Witaj, Poszukiwaczu Przygód! To miłe, że nasze drogi zbiegły się właśnie tutaj, na naszym forum, niezależnie od tego, czy wpadłeś tutaj z polecenia znajomego, zupełnie przypadkiem, czy w pełni zamierzenie, bo brakowało ci for do grania. Najważniejsze jest to, abyś został tutaj z nami na dłużej. Jeśli jesteś osobą już obeznaną w rozgrywkach PBF (Play by Forum), ten temat możesz zignorować i udać się na eksplorację naszej witryny, jeśli jednak przyszedłeś tutaj z roleplayów Discordowych lub Messengerowych, solówek, czy nawet bez żadnego wcześniejszego doświadczenia, serdecznie zapraszamy do lektury!


Zacznijmy jednak od wymienienia cech rozgrywek prowadzonych na forum.

─ Szata graficzna forum dopasowana do uniwersum oraz klimatu forum.
─ Każde konto wyróżnia się własnym awatarem zależnym od zajętego wizerunku postaci.
─ Przejrzystość dzięki zastosowaniu podziału na kategorie, działy oraz tematy.
─ Możliwość utworzenia wielu lokacji bez zaburzania przejrzystości forum.
─ W zależności od hostingu, na forum może się pojawić - bądź nie - limit znaków.
─ Potencjalnie wysoki próg wejścia.
─ Czytelność oraz przejrzystość tematów, zarówno tych dotyczących fabuły, jak i systemowych.
─ Każde konto to jedna postać, a nie jeden gracz.
Od zera do bohatera

Ta część poradnika przeznaczona jest dla osób dopiero zapoznających się z rozgrywką typu Roleplay. Jeśli uczestniczyłeś w RP, przejdź do następnego punktu.

Każdy kiedyś zaczynał, zarówno my - administratorzy - jak i wy, gracze. Początki bywają trudne, bo pewnie tak jak i my, pisaliście czasem po jednym zdaniu, bo nie mieliście pomysłu, jak dalej pociągnąć wątek. Owszem, do pisania roleplayów wymagana jest wyobraźnia i trochę umiejętności. Nie ma co się jednak martwić, jeśli twoje wiadomości będą nieporównywalnie krótkie do tych, które wstawiają inni, bardziej doświadczeni uczestnicy rozgrywki. Nie każdy przecież pisał epopeje od pierwszego dnia, każdy - jak zostało powiedziane wyżej - kiedyś zaczynał. Umiejętności nabywamy z czasem, choćby przez czytanie książek czy korzystanie z narzędzi w stylu LanguageTool (osobiście polecam - przyp. Avi). Wiele z pewnością pomogą również porady od współpiszących, bo te na pewno się gdzieś na twojej drodze pojawią. Najważniejsze to trzymać się wymaganego minimum i pisać w miarę poprawne posty. Wiele przypadków pokazało, że da się ocenić poziom pisania po samej karcie postaci, w jaki sposób została napisana, czy jest składna, logiczna i tak dalej - o tym jednak powiemy za chwilę.


    Poniżej zawrzemy dwa najważniejsze punkty poruszone w tym poradniku:
    1. Tworzenie postaci.
    2. Pisanie postów.

Kreowanie postaci

Każda postać to osobna historia, pasmo zdarzeń fortunnych bądź nie - wszystko to zależy od osoby tworzącej swojego bohatera. Najważniejszym punktem w kreowaniu go jest myślenie konsekwentne. Cała postać to wynik związku przyczynowo-skutkowego, które doprowadza ją do obecnej sytuacji. Każde dzieciństwo wyglądało inaczej: nie każdy stracił swoją rodzinę, został opętany przez demona i sam ich zabił. Przecież zawsze mógł mieć spokojne dzieciństwo wśród rówieśników, mógł mieć marzenia i pasje, do których zdołał sięgnąć, zanim jeszcze doszło do Snu Magów. Każdy przecież o czymś marzył w dzieciństwie, prawda? Ale to, kim się stał to skutek tej jednej lub kilku kolejnych decyzji. Również nikt nie staje się zły do szpiku kości za pstryknięciem palca, tak samo nikt się takim nie rodzi: to wszystko przychodzi z czasem. Zbyt trudne? Zacznijmy od początku.


Najpierw odpowiedz sobie na proste pytanie: kim jest twoja postać? Może być to krótka odpowiedź, może być złożona. A teraz, gdy to już masz, poprowadź kolejne ścieżki, zaglądające w jej przeszłość. Jeśli stał się na przykład magiem żądnym zemsty, to musisz ustalić konkretny powód tejże, a także podstawy, dla których postać mogła się później skłaniać ku tejże.

Przykład 1.: Postać pochodząca z rodziny szlacheckiej wychowywana w dobrobycie, ucząca się magii od swojej ciotki. Na jej oczach dochodzi do morderstwa ojca, a on/a w samoobronie zabija napastnika. Cała wina spada na nią. Postanawia walczyć o własne uniewinnienie i udowodnienie, że warto w nią wierzyć.

Przykład 2.: Postać była księciem jednego z odległych krajów, przewodziła potężnym wojskiem, a jednocześnie była niesamowitym magiem o ogromnym potencjale. Po tym, jak jego armia została starta w pył, a on pozbawiony pamięci i przeniesiony do nowego miejsca postanawia odzyskać wspomnienia i zrozumieć, co mu się stało.

Przykład 3.: Postać jest synem kowala mieszkającego w Kornblume. Po tym, jak jego ojciec został okradziony przez bandytów podczas wykonywania ważnego zlecenia na rzecz Królestwa, jego kuźnia została zamknięta, a rodzina zaczęła żyć na skraju biedy. Postać podejmuje się nauki magii i zostaje członkiem gildii, aby sfinansować otwarcie nowej kuźni ojca.

Przykład 4.: Postać niegdyś była rycerzem światłości, który został wysłany do walki z ciemnością. Ta jednak zdołała się dostać w najgłębsze zakątki jego umysłu i je spaczyć, doprowadzając do odmiany charakteru o sto osiemdziesiąt stopni.

Przykład 5.: Rodzice postaci zostali przeklęci w taki sposób, że dotknęło to ich potomka. Przez wiele miesięcy po osiągnięciu przez postać dwunastego roku życia dochodziło do dziwnych zdarzeń w domu i w całym mieście. Dopiero pół roku później odkryto, że za wszystkim stał potwór, w którego przemieniała się postać. Jego próby odczynienia klątwy prowadzą ją do samego sprawcy, który wykorzystuje jej piętno, by nakierować ją na drogę zła.

Przykład 6.: Postać od zawsze była wychowywana w wierze o bardzo wątpliwej etyczności, a w miarę jak dorastała, pięła się po szczeblach kultu. Nikt jednak nie chciał wierzyć po dobroci, więc postanowił wykorzystać mniej litościwe metody na nawracanie ludzi: to umożliwiła mu mroczna gildia.

Powyższe przykłady zostały zaczerpnięte z forum FTNG.forumpolish.net lub zostały wymyślone celem przedstawienia idei.

Charakter to wynik kształtowania się naszego bohatera na przestrzeni lat, podejmowanych przez niego decyzji, kontaktu z otoczeniem i rówieśnikami. To nie są tylko zalety, ale również i wady: nikt nie jest perfekcyjny pod każdym względem (na forum nie akceptujemy tzw. Mary Sue i Gary Stu - postaci idealnych, bez wad), reaguje na każdą sytuację inaczej i podejmuje decyzje we własnym zakresie. Niekiedy to właśnie charakter doprowadził naszego bohatera do miejsca, w którym obecnie jest. Jego zawziętość mogła pomóc mu wspinać się na szczyty gór czy trenować, aż się nauczyło tego, czego się pragnęło. Charakter dla wielu jest jak czarna magia, więc może warto nad nim pomyśleć przez kilka dni lub zastanowić się nad archetypami przedstawionymi przez znane ci postacie z różnych mediów i się nimi zainspirować. Pamiętaj, aby nie uwzględniać każdej ewentualności. Nie jesteś w stanie przewidzieć przyszłości i fabuł, na jakie się natkniesz, a opisywanie charakteru traktującego o każdym detalu postaci będzie jedynie cię ograniczać. Pozostaw sobie pole do popisu, a jednocześnie przedstaw ogólne zachowanie postaci.

Bardzo często spotyka się na forach czy roleplayach postacie będące "edgy" i "mroczne" dla zasady. Owszem, jest to koncept w porządku i będzie akceptowany, jednak starajcie się nadać postaci choć namiastkę głębi.

Wygląd jest niezwykle prosty do napisania, o ile mamy wizję postaci w głowie, podobnie jak ubiór i jej cechy szczególne. Możemy się oczywiście podeprzeć grafiką koncepcyjną lub umieszczonym po lewo od naszego opisu avatarem: opisz po prostu to, co widzisz. Resztę taką jak blizny, odstępstwa od grafiki czy ubiór możesz zainspirować innym tworem. Podobnie jest z ciekawostkami, które - wedle popularnej opinii - pokazują, jaki pomysł na postać masz. Jeśli udaje ci się wyciągnąć ich wiele i idą ci z niezwykłą łatwością, możesz uznać ją za twór przygotowany ze starannością o każdy detal. Możesz w nich nawiązać na temat fobii (o ile nie wspomniałeś o nich w charakterze, o ile nie chcesz ich jeszcze podkreślić), zainteresowaniach, jakichś całkowitych ciekawostkach na temat jej życia, czy może ma zwierzaki... Tutaj umieść po prostu wszystko, co nie pasuje do pozostałych rubryk oraz do karty magii.



Pisanie postów
Gracz 1:
Podeszła do chłopaka wolnym krokiem, obserwując jednocześnie wszystko wokół. Jej ręce były ułożone z tyłu, lekko muskając pasek wierzchem palców. "Mam nadzieję, że wie, o co mi chodzi" - pomyślała, a wiatr rozwiał łagodnie jej włosy. Nie zwracała uwagi na to, co się dzieje wokół, teraz skupiała swoją uwagę tylko i wyłącznie na nim.
- Pamiętasz, co wczoraj zaszło w sali? Mam pustkę w głowie - zapytała się go, uśmiechając nieznacznie, a zarazem blado. Trudno było powiedzieć, czy chodziło jej o jakiś pokój, czy może o salę balową, jednak pozostali uczestnicy wczorajszej imprezy doskonale wiedzieli, że chodziło właśnie o nią. Zmrużyła oczy, opuszczając głowę. Ta wiedza była dla niej istotna, bo mimo obecności, miała po wczorajszym dniu całkowitą pustką.

Gracz 2:
Kątem oka przyuważył, że dziewczyna do niego podeszła. Może nie tyle obawiał się jej, ile jej postawy. Cofnął się od niej o krok, a wzrok panicznie uciekał od jej twarzy. Zachowywała się osobliwie i podejrzanie, a to nie wróżyło dobrze przyszłej rozmowie. Dopiero po chwili zauważył, że dziewczyna stała aż za blisko, przez co ich twarze omal się nie zetknęły. Musiał aż odwrócić głowę, aby tego uniknąć. "Tylko o to jej chodzi? O wczorajszą imprezę?"
- Znaczy się... - zaciął się w pół słowa, mrużąc oczy w akcie lekkiej irytacji. - Niby jak to możliwe, że nie pamiętasz? - dodał po chwili - Wczoraj w sali zaczęła się impreza, wszyscy się porozpijali, a że to był dzień wolny, to każdy się włączył do tej zabawy, nawet ty... M-masz słabą głowę, nie? Szybko zasnęłaś... A oni się dorwali do markerów, nie mając nawet do kobiet szacunku.

Wygląda prosto, prawda? Możemy równie prosto wyciągnąć z tego wszystkiego kilka podstawowych elementów ujętych w obydwu wypowiedziach:

- Wszystkie dialogi zaczynają się od myślnika i są pogrubione lub zaznaczone kolorem - a po nich następuje czynność czy też krótki opis, w jaki sposób te słowa zostały wypowiedziane.
Reszta opisu to najczęściej czynności oraz luźne przemyślenia, opisy wyglądu - do tych nie stosujemy żadnych pogrubień czy kursyw.
"Wszelkie myśli są napisane kursywą i zamknięte w cudzysłowie. Czasem dodatkowo używa się również koloru."
Każdy post składa się z pięciu zdań złożonych.




Powrót do góry

Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach

Nasi partnerzy

Pension SunderlandPension SunderlandPension SunderlandPension SunderlandPension SunderlandPension SunderlandPension SunderlandPension SunderlandPension Sunderland